Forretningsbetingelser boligforeninger

Læs vores forretningsbetingelser her på siden.

Forretningsbetingelser for boligforeninger

(september 2024)

Aftalegrundlaget

CP Byggerådgivning ApS udfører byggeteknisk rådgivning til boligforeninger i forbindelse med renovering af boligforenings ejendom.

Medmindre andet er aftalt skriftligt, er disse forretningsbetingelser gældende for rådgivning udført af CP Byggerådgivning ApS.

Alle kunder gøres bekendt med disse forretningsbetingelser inden påbegyndelse af rådgivningen, ligesom der på alle fakturaer og i alle mailsignaturer findes henvisning til forretningsbetingelserne.

Tilbud er gældende i 30 dage fra fremsendelsesdato.

Opgavens udførelse

CP Byggerådgivning ApS’ ydelser fremgår af aftalegrundlaget, som beskriver de aftalte ydelser.

Eventuel leveringstid er alene angivet omtrentligt og uforbindende, medmindre andet særskilt er aftalt.

Honorar og timepriser

CP Byggerådgivning ApS tilbyder forskellige produkter og prispakker – der henvises til seneste prisblad.

Hvis ikke der er aftalt et fast honorar, beregnes honoraret som udgangspunkt efter medgået tid til en timepris på kr. 1.250 inkl. moms.

I det omfang en sag måtte blive udvidet til at omfatte andre opgaver end det oprindeligt aftalte, vil disse opgaver som udgangspunkt blive afregnet efter medgået tid, medmindre der udarbejdes en ny fastprisaftale.

Hvis kundens forhold medfører merarbejde udover hvad CP Byggerådgivning ApS rimeligvis kunne forudsætte ved aftalens indgåelse, vil merarbejdet som udgangspunkt blive afregnet efter medgået tid, medmindre der udarbejdes en ny fastprisaftale.

CP Byggerådgivning ApS er ved honorar efter medgået tid forpligtet til at føre time-/sagsregnskab uden unødigt ophold. Kunden kan få adgang til denne registrering.

Betaling

Betalingsbetingelserne er netto 20 dage fra fakturadato. Ved forsinket betaling beregnes renter og gebyrer i overensstemmelse med rentelovens bestemmelser.

Ansvar og Forsikring

CP Byggerådgivning ApS er ansvarlig efter dansk rets almindelige erstatningsregler.

Kunden er ansvarlig for rigtigheden og fuldstændigheden af afgivne oplysninger og bærer dermed risikoen for de konsekvenser, som upræcise, ukorrekte eller ufuldstændige oplysninger kan have for CP Byggerådgivning ApS’ ydelser.

CP Byggerådgivning ApS udfører som udgangspunkt ikke fysiske indgreb som led i sin rådgivning, hvorfor der ikke kan rejses krav på baggrund af skjulte fejl og mangler.

CP Byggerådgivning ApS har tegnet en professionel rådgiveransvarsforsikring i et anerkendt forsikringsselskab som dækker erstatningsansvar for formuetab påført tredjemand, herunder kunder, ved CP Byggerådgivning ApS’ uagtsomme handling eller undladelse i forbindelse med udførelsen af rådgivningen.

Forsikring: Topdanmark Forsikring A/S
policenr. 9750 336 083

Erstatningsansvar for rådgivning ydet til kunden er begrænset til 2 x honoraret for opgaven.

CP Byggerådgivning ApS kan i intet tilfælde blive gjort erstatningsansvarlig for driftstab, avancetab eller andre indirekte tab.

Fortrolighed

Oplysninger som parterne modtager i forbindelse med en opgave, behandles som fortrolige, medmindre andet fremgår af omstændighederne.

Persondata

CP Byggerådgivning ApS indhenter og gemmer navn, titel, e-mail og telefonnummer på kunder, samt andre relevante personer.

CP Byggerådgivning ApS indhenter som udgangspunkt ikke følsomme personoplysninger, men alene almindelige personoplysninger

Oplysninger bliver slettet, når de ikke længere er relevante eller kan blive relevante.

Tvister

Enhver tvist mellem CP Byggerådgivning ApS og kunder i anledning af et indgået aftaleforhold, skal, såfremt parterne ikke ved forhandling kan nå til enighed, endeligt afgøres efter dansk ret og med værneting ved Retten i Roskilde.

Kontakt os i dag!

For en uforpligtende snak om jeres mulige nye ejendom eller et kommende renoveringsprojekt eller lignende brug nedenstående kontaktformular eller kontakt følgende.

(+45) 31 69 06 90
cp@cpbyggeraadgivning.dk